srijeda, 13. siječnja 2016.

Marmelade od agruma - Retrospektiva !

Dobro mi došli i u ovoj godini ! I još jednom svima vam želim sve najbolje i najljepše , neka nam ova godina bude svima sretna, uspješna, zdrava i vesela, .....i ne samo ova nego i sve one godine koje će tek doći !! :) 

 U svaku novu godinu pa tako i ovu ulazimo sa nekim odlukama, željama pa i maštanjima, neki od nas analiziramo ono što je bilo i predviđamo što će biti odnosno uvjeravamo se kako ćemo baš ovu, novu, godinu proživjeti u skladu sa donesenim odlukama. Krajem godine koju ispraćamo na odmor slušamo i čitamo o onome što se sve dogodilo, što smo očekivali, a što od nje dobili, retrospektiva godine nam daje razmišljati, dok restrospektiva koju vam ja danas dajem nije ovdje da previše razmišljate već da oživite i doživite mirise i okuse omiljenih nam agruma ili citrusa.  


Agrumi su u punoj sezoni i dok svakodnevno uživam u njihovim okusima i mirisima (naranče su mi ove godine najbolje ikada, puno je i kvalitetnog domaćeg limuna, niti mandarine me nisu iznevjerile, a uskoro očekujem i prve domaće kumquate) odlučila sam napraviti ovu malu retrospektivu marmelada koje sam do sada napravila od agruma i sa agrumima, a dodala sam i dva agrumasta želea što vjerujem neće smetati :) . Za promjenu ovaj put ne kuham neku novu marmeladu iako mi kroz glavu već prolaze neke ideje i kombinacije, već ih osjetim kako mirišu i vidim u slikama, ali .......za sada ostajemo pri retrospektivi marmelada od agruma by Home-made byB :) 









Kao što vidimo marmeladica je poprilično za jedan mali blog i još manju kuhinjicu :), ali malo po malo svaka je zamirisala u svojim teglicama, svaka je degustirana, nekima se stalno vraćam, a nekima nešto rjeđe, ali niti jednu nisam zaboravila. I ne, ne pitajte me koja mi je najbolja, svaka je na svoj način dobra, svaka ima nešto svoje što je izdvaja od drugih i ono što je najvažnije svaka ima svoju priču !

A da ja više ne duljim sa pričom krenimo sa receptima za mirisne i ukusne marmeladice ;)  
Recepte neću prepisivati već su u linku naziva marmelade.


Kada sam, sada već i davne, 2009.godine počela pisati blog prva marmelada koju sam objavila bila je ona od naranči sa viskijem, marmelada koja je bila "okidač" ljubavi prema marmeladama od agruma/citrusa, prema marmeladi od naranče. Dodatak viskija je pun pogodak, znaju oni koji su je prvi put napravili da je takva jako dobra, a to i ja potvrđujem. Ovo je marmelada kojoj se uvijek rado vraćam.

Mnogi su mi rekli kako je ovo neobična kombinacija za marmeladu, pa sad uobičajena sigurno nije, ali je odlična, to su isto tako rekli svi koji su je probali. Priznajem da je nisam dugo već napravila; ali doći će jednom ponovno na red, imate li mirisnu domaću mrkvu uz domaće naranče ne treba je propustiti :)

A ako volite nešto jako i oštro uz naranče ćete staviti đumbir, svježi ili kandirani đumbir je đumbir i njegov okus obojati će ovu marmeladu. Pitate li moju mamu za nju se ne bi niti radila marmelada od naranči bez đumbira :)

Da, u marmeladu od agruma može se staviti i kokos i badem, i biti će baš zanimljiva i ukusna, ova marmelada to potvrđuje.

Agrumi točno znaju kada je njihova sezona, onda kada nam treba najviše vitamina , a dodamo li samim vitaminima od agruma još i med i đumbir nema straha za prehlade i viroze, zato umjesto u ljekarnu krenimo u kuhinju i napravimo ovu marmeladu :)








Sada  idemo na nekoliko osvježavajućih marmelada koje osim što će nas osvježiti isto tako će nas uvjeriti da marmelada od agruma ne mora biti uvijek u boji koju obično očekujemo, narančasta, žuta. Od agruma možemo dobiti i divne crvene marmelade, ne baš od agruma, ali sa agrumima, ove koje predstavljam rado i preporučujem. I žute i crvene :) Osvježimo se uz marmeladu !


Ovu marmeladu sam napravila i "light" verziji , sa steviom umjesto šećera, želja mi je bila dobiti što laganiju i osvježavajuću marmeladu i to sam i dobila, za ljubitelje ananasa i grejpa i one koji žele manje šećera ovo je prava prilika.

Ovu marmeladu jako volim , ma obožavam je :) , i to zbog onoga što svi baš i ne vole, ona je oporog, kiselkastog okusa, ovo nije slatka marmelada, ali je zato jako lijepa :), njezina intenzivna crvena boja me svaki put iznova osvoji.

Ljetna marmelada sa agrumima , u ovom slučaju sa limunom koji nam je dostupan i ljeti. Baš je osvježavajuća, lagana, omiljena :)

Agrumi, a posebno limun ne može proći a da se ne spoji sa divnim mirisnim ruzmarinom. Koliko puta limun i ruzmarin rastu blizu jedan drugome, vole se i druže se u vrtovima pa je isto tako i u ovoj marmeladi :)








I vrijeme je da predstavim i žele od agruma koji je isto tako mirisan, ukusan i nije ga teško napraviti.Sočni agrumi vole žele, a ja sam ga do radila u dvije kombinacije , obje fino začinjene, jednom timijanom , a drugi put mentom, mmmm,i sada mi mirišu :) Uz žele tu je i marmelada od mandarina, ali i od jako mi milog kumquata, i njih sam malo začinila, naravno :) 


Limun, limeta, naranča, .....pa malo začina, odličan je ovaj žele, kako samo lijepo miriše i kako je samo ukusan. Iako ga nećete baš namazati na kruh možete ga iskombinirati baš na puno načina, od kolačića i keksića pa do čokoladnih pralina čije će biti punjenje, a tek uz komad pečenog mesa, jako dobro se slažu. 

Ovaj žele je blažeg i jako osvježavajućeg okusa, što drugo očekivati od nježnih mandarina koje su se ovdje "utopile" i razigrane mente koja ih je osvježila i zamirisala. Opet mirsno i odlično, u kolačićima i kesksima, ili jednostavno samo onako , "na žličicu" :) 

Mandarine su ovaj put u marmeladi, opet nježne, mirisne, ali kada ih zakuhate ne tako intenzivnog okusa, pa se ovaj put ovdje našao anis da im pomogne, i pomogao je i zamirisao ne samo marmeladu, već i dan i zimu, da , da pravila sam je prije tri godine ali nemojte misliti da se ne sjećam svakog detalja :) 

"Vidi malih kumqatića na placu !" to sam uzviknula onaj dan kada sam ih ugledala, kupila i skuhala ovu marmeladu, sa malo zelenog čaja, odličnu uz kumqate, tada sam ih zavoljela, jako, kao i ovu marmeladu, što reći nego da je za svaku preporuku :) 








I stigli smo da zadnje grupe mamelada od agruma koje su dio ove retrospektive. Ne, nisu zadnje jer su manje vrijedne , a nisu zadnje niti zato jer su najbolje, jednostavno su se tako posložile :) Pa da dugo ne čekaju krenimo redom. 

Ova marmelada nastala je dok sam bila u Dbk, limuni i naranče su mamili sa stabala u dubrovačkim vrtovima, ja sam skuhala već tko zna koju po redu marmeladu od naranči i marmeladu od naranči i limuna i kada sam razmišljala što da dodam u još jednu koju ću tek skuhati mama je rekla "cimet" i zamirisao je i cimet i limun i naranča i ova marmelada :) 


Ovdje je naranča dobila za društvo korijander i piment i jako lijepo su se složili. Da, da, ova marmelada je nastala u zimski dan, kada je sve bilo prekriveno snijegom, ajme kako je samo lijepo zamirisala, tada sam rekla da se usuđujem reći da je nekako posebna, a usuđujem se to reći i danas :) 

I evo nas kod marmelade od agruma koju sam možda napravila i najviše puta do sada, i pojela, i opet ću :) Ova marmelada je baš posebna, ona prava, i grejp i limuni i naranče, svi se tako fino osjete u okusu , ona je slatko-kiselo-gorka pa opet slatka, ona je odlična ! :) 

Na ovu marmeladu ne možete ostati ravnodušni, ajme kada se limuni i naranče fino kandiraju, a sve miriše na lavandu, pa ne znate da li je ljeto a vi ste negdje uz može ili je zapravo zima, more je daleko , ali vi svejedno uživate, baš uživate u mirisu i okusu ove marmelade :) 









Došli smo pomalo do kraja ove retrospektive, ovo su marmelade od agruma koje sam do sada objavila, a biti će ih i od sada :) Ono što voliš ne ostavljaš pa tako niti ja neću ostaviti ove marmeladice već ću im dovesti još i veće društvo :)  

Ako ste ljubitelji agruma, a posebno ako imate svoje domaće plodove veseliti će me isprobate li neku od predloženih marmelada, a posebno ću biti sretna ako vam se i svidi . U svakom slučaju, pripremite lonce i posude, nožiće u ruke (izbjegavajte blendere i slična pomagala, citrusi su najbolji u marmeladama kada su ručno sjeckani, vremena za to treba ali se isplati ). I uživajte, jednostavno, uživajte dok ih pripremate, dok ih kuhate,  uživajte u mirisima, okusima, uživajte u marmeladama od agruma ! :) 

A za sam kraj, tu je i jedan liker od agruma, moramo i nazdraviti početku godine i ovoj retrospektivi :) 

Liker koji pravim i pravim, a on se troši i troši, ...........reći ću samo  da je posebno dobar ! :) 
I svakako, uz čašicu ovog finog likera najljepše je poslušati i pogledati "Simfoniju o marmeladi" koja je istaknuta na blogu :) 

Još jednom sve najbolje vam želim i ......Živjeli !







3 komentara:

  1. I tebi sretna nova i da nam svima bude barem malo bolja od prethodne!
    Ti si majstorica za ovakve stvari. Kako ja ne radim nikakve slatkarije ovog tipa, odabrala sam si i pinala liker. Jedva čekam da ga isprobam!:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Koja dobra retrospektiva. Jako mi je zanimljiva ova sa grejpom i brusnicama, imam domaćeg grejpa na kojeg se nitko ne obazire. Baaš bih mogla nešto složiti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Slatka rapsodija i simfonija, kompletan ugođaj! :)
    Sretna ti Nova!

    OdgovoriIzbriši